Pozycjonowanie stron internetowych

Pozyskiwanie nowych Klientów to jeden z filarów dynamicznego rozwoju każdego biznesu. W czasach, gdy ogromna większość potencjalnych konsumentów szuka produktów i usług w internecie, to właśnie sieć jest miejscem, w którym prowadzona przez Ciebie firma może docierać do coraz większej grupy odbiorców. Klucz do zainteresowania ich Twoją ofertą to właściwa promocja marki online. Jej najskuteczniejszą formą jest pozycjonowanie strony internetowej oraz jej optymalizacja, zwane działaniami SEO. Sprawdź naszą ofertę i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!

Co to jest pozycjonowanie stron?

Zastanawiałeś się, co sprawia, że jedne firmy są w internecie lepiej widoczne, a inne mają problem z „przebiciem się” do świadomości dużej liczby odbiorców? W ogromnej ilości przypadków odpowiadają za to skutecznie przeprowadzone kampanie, które poprzedza szczegółowy audyt SEO. Pozycjonowanie stron internetowych to zbiorcze określenie szeregu działań, których celem jest osiągnięcie przez serwis jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Obejmuje czynności zarówno wewnątrz witryny („on page”), jak i poza stroną („off page”). Najpopularniejszą wyszukiwarką internetową w Polsce jest Google – korzysta z niej aż 97% użytkowników sieci. Biorąc pod uwagę tak wielki udział tego serwisu w codziennym życiu internautów, pojawienie się Twojej strony w czołówce wyszukań na określone słowa kluczowe w Google będzie kluczem do skutecznej promocji w sieci i zwiększenia sprzedaży.

Typy pozycjonowania stron

W zależności od indywidualnych potrzeb oraz skali prowadzonego przez siebie biznesu, stronę internetową możesz promować na trzy sposoby, wybierając pozycjonowanie:

  • lokalne
  • ogólnopolskie
  • międzynarodowe

Czym różni się lokalna kampania SEO od działań na skalę krajową lub globalną? Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje o każdym typie optymalizacji stron www.

Pozycjonowanie lokalne

Jeśli prowadzisz biznes na skalę lokalną, np. małą piekarnię w dzielnicy Warszawy lub zakład fryzjerski w niewielkim miasteczku, pozycjonowanie lokalne będzie dla Ciebie najlepszym wyborem. Dzięki odpowiednio poprowadzonym działaniom SEO Twoja strona internetowa znajdzie się na topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania na frazy związane z danym miastem lub regionem, co pozwoli Ci docierać do lokalnych Klientów.

Przykład: prowadzisz gabinet kosmetyczny we Wrocławiu. Internauci poszukujący takich usług w tym mieście, zazwyczaj wpisują w Google: „kosmetyczka Wrocław”, lub „gabinet kosmetyczny Wrocław”. Celem kampanii jest wdrożenie takich działań, aby Twoja strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na te i podobne frazy lub słowa.

Zaletą SEO lokalnego jest mniejsza konkurencja i większa łatwość uzyskania korzystnego efektu niż na rynku ogólnopolskim. Fraza „kosmetyczka Wrocław” jest mniej konkurencyjna niż samo wyrażenie „kosmetyczka”, więc pozycjonowanie na nią strony jest jednocześnie bardziej opłacalne.

Pozycjonowanie ogólnopolskie

Jeśli chcesz wejść ze swoimi usługami na rynek ogólnopolski, pozycjonowanie lokalne będzie dla Ciebie niewystarczające. W takim przypadku kampania SEO powinna być prowadzona na poziomie krajowym, co oznacza, że Twoja firma będzie konkurować z przedsiębiorstwami z różnych regionów. Frazy ogólnopolskie są bardziej konkurencyjne niż te lokalne i często wymagają wyższych nakładów, szczególnie w przypadku najpopularniejszych branż. Z drugiej strony, efekty takiej optymalizacji będą znacznie bardziej spektakularne – dobrze wypromowana firma będzie mogła dotrzeć ze swoją ofertą do użytkowników w całym kraju, a nie wyłącznie w mieście czy regionie.

Pozycjonowanie zagraniczne

Podmiotom, chcącym rozszerzyć swoją ofertę na inne kraje, proponujemy z kolei działania SEO na skalę międzynarodową. W istocie, pozycjonowanie stron za granicą nie różni się zasadniczo od kampanii ogólnopolskich – w bardzo wielu krajach większość ruchu również „zgarnia” wyszukiwarka Google. W przypadku pozycjonowania zagranicznego bardzo ważny jest audyt SEO oraz dobór odpowiednich słów kluczowych – zarówno najbardziej prestiżowych fraz, jak i tych wspierających efekt optymalizacji. Jednocześnie, treści publikowane w zagranicznych serwisach powinny być zgodne nie tylko ze standardami SEO, ale również dopasowane do preferencji użytkowników. Przykładowo – niemieccy internauci preferują szczegółowe i bardzo konkretne opisy produktów, wzbogacone wieloma merytorycznymi informacjami i danymi technicznymi. Z kolei przy optymalizowaniu serwisu na rynek amerykański bardzo ważny będzie dobór fraz z tzw. długim ogonem (long tail), czyli rozbudowanych wyrażeń i zapytań.

Etapy pozycjonowania strony

Definicja SEO określa je jako zespół komplementarnych działań, następujących w określonej kolejności. Najważniejsze etapy kampanii to:

  • analiza branży i dobór słów kluczowych,
  • audyt SEO,
  • optymalizacja witryny
  • content marketing
  • link building,
  • regularne monitorowanie pozycji strony,
  • reagowanie na działania konkurencji oraz zmiany algorytmów Google.

Analiza branży i dobór słów do pozycjonowania

Punktem wyjścia do promocji Twojej strony www będzie szczegółowa analiza całej branży – także działań Twojej konkurencji. Na tej podstawie, ustalany zostaje zakres słów kluczowych, na które pozycjonowany będzie Twój serwis. Nasz dedykowany specjalista SEO wybierze dla Ciebie najlepszy zestaw fraz do promowania.

Audyt SEO

Działaniem, które pozwala wybrać optymalną strategię promocji strony www, jest rzetelnie przeprowadzana analiza witryny, zwana audytem SEO. Zarówno treść w serwisie, jak i jego struktura, kod źródłowy oraz inne elementy badane są pod kątem zgodności z wytycznymi Google i standardami optymalizacji. Audyt SEO pozwala sporządzić listę niezbędnych do wykonania działań optymalizacyjnych oraz ustalić ich priorytety. Jest więc kluczowym działaniem z punktu widzenia kampanii promocyjnej.

Optymalizacja pod kątem SEO

Na tym etapie w serwisie wdrażane są poprawki i zmiany, wynikające z przeprowadzonego wcześniej audytu. Optymalizacja strony internetowej jest procesem powtarzalnym i należy wykonywać ją cyklicznie w celu utrzymania uzyskanego efektu pozycjonowania.

Content marketing

Treści publikowane w serwisie www powinny być unikatowe, odpowiednio nasycone słowami kluczowymi oraz ciekawe i wartościowe dla użytkownika. Jednocześnie, powinny zachęcać do skorzystania z oferty firmy. Na tym etapie, nasi copywriterzy tworzą content, który pozwoli podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania i jednocześnie zbuduje pozytywny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa.

Link building

Kolejnym, bardzo istotnym elementem pozycjonowania strony są działania prowadzone na zewnątrz, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej witryny lub e-sklepu z innych serwisów. Dobrze zbudowany profil linkowy zwiększa wiarygodność i znacznie wpływa na podniesienie rankingu strony w wyszukiwarce.

Korzyści dla firmy dzięki pozycjonowaniu

Zastanawiasz się, jakie korzyści odniesie Twoja firma dzięki pozycjonowaniu strony internetowej? Odpowiednio zaprojektowane i przeprowadzone działania SEO przekładają się na wzrost pozycji serwisu w lokalnych, ogólnopolskich lub zagranicznych wynikach wyszukiwania. Jednak optymalizacja stron www to także wiele innych korzyści, takich jak:

  • zwiększenie ruchu na Twojej witrynie,
  • dotarcie z ofertą do nowych grup odbiorców,
  • wzrost liczby zapytań ofertowych i większa liczba Klientów,
  • lepsza rozpoznawalność marki i zwiększenie sprzedaży,
  • budowa eksperckiego wizerunku i pozycji w branży,
  • możliwość skutecznej promocji przy relatywnie niewielkim budżecie,
  • dogodne formy rozliczeń – płatność za efekty.

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu, podobnie jak wielu Twoich biznesowych konkurentów, chcesz zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej, skontaktuj się z nami! Wykonamy dla Ciebie szczegółowy audyt SEO, stworzymy indywidualną strategię oraz wdrożymy dziania, dzięki którym skutecznie wypromujesz swoją markę w sieci. Zaufaj specjalistom z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży i już teraz zacznij budować przewagę nad konkurencją dzięki wyższym pozycjom w wyszukiwarce.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych